środa, 31 lipca 2013

Carbonara

Inspiracją dzisiejszego dania było włoskie spaghetti carbonara. Kilka składników się zgadza, ale całość zmodyfikowałem pod zawartość swojej lodówki. Podobnie jak to było wcześniej przy wpisie z oszukanym sosem bolognese użyłem makaronu razowego. Jakoś ciężko mi powrócić do klasycznego. Dodałem też całkiem sporo śmietany, a boczek zastąpiłem moją ulubioną kiełbasą. Danie do przygotowania w zaledwie pół godziny.



Składniki:
- 200g makaronu razowego penne
- laska podsuszanej kiełbasy
- 10 pieczarek
- 75g startego parmezanu
- 200g śmietany 18%
- 100 g śmietany 30%
- 2 żółtka
- garść natki pietruszki
- odrobina oleju rzepakowego
- sół
- pieprz

Makaron wrzucamy do wrzącej, osolonej (1 łyżeczka) wody. Podczas jego gotowania podsmażamy na patelni z kapką oleju pokrojoną w plasterki kiełbasę, po chwili dodajemy umyte i pokrojone pieczarki. Całość delikatnie solimy, ale za to mocniej pieprzymy. Makaron się gotuje, kiełbasa z pieczarkami podsmaża, więc mamy czas aby przygotować sos. Do miseczki wrzucamy drobno starty parmezan, dodajemy śmietanę i żółtka. Wszystko dokładnie ze sobą mieszamy aż do uzyskania kremowej konsystencji. Makaron powinien być już gotowy, odcedzamy go. Do podsmażonej kiełbasy i pieczarek wlewamy zawartość miseczki i dodajemy makaron. Całość mieszamy na małym ogniu, przyprawiamy do smaku solą i pieprzem. Na sam koniec dodajemy posiekaną natkę pietruszki. Prosto, szybko i ponownie łatwo. Smacznego! 

Liczba porcji: 2
Czas przygotowania: 30 minut
Stopień trudności: łatwe  


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...