czwartek, 2 kwietnia 2015

Domowa wędlina

Ten przepis jest tak łatwy w wykonaniu, że aż żal nie spróbować. Tak przynajmniej było ze mną, nie chciałem wierzyć, że gotując dwukrotnie przez 5 minut dowolne mięso, otrzymam aromatyczną, soczystą wędlinę domową. Przyprawy każdy dobiera sobie sam, ale polecam spróbować moją mieszankę. Jest delikatna, ale znakomicie przechodzi mięso swoim zapachem.




Składniki:
- 1 kg dowolnego mięsa
- 2 litry wody,
- 4 łyżki soli,
- 4 liście laurowe,
- 6 ziaren ziela angielskiego
- 4 ząbki czosnku,
- 2 łyżeczki gorczycy
- 1 łyżeczka ziaren kolendry
- 1/2 łyżeczki wędzonej papryki
- 2 liście szałwii
- 2 łyżki majeranku
- 2 łyżeczki pieprzu ziarnistego
  
Wybór mięsa pozostawiam Wam. Ja użyłem schab, gdyż chciałem się przekonać czy mięso po gotowaniu będzie suche, czy wręcz przeciwnie. Schab wyszedł idealnie, więc jestem pewny, że każdy inny rodzaj mięsa będzie równie dobrze smakował. Możecie użyć łopatki, karkówki, szynki czy boczku. Aby wędlina miała ładny kształt mięso należy związać nicią. Pierwszą czynnością jest zagotowanie zalewy (bez mięsa!), a następnie jej wystudzenie. Dopiero teraz wkładamy mięso, ponownie całość doprowadzamy do wrzenia i gotujemy 5 minut, tak tylko 5 minut. Następnie garnek wraz z mięsem i zalewą zostawiamy na kuchence przez 12 godzin. Po upływie tego czasu ponownie doprowadzamy zalewę z mięsem do wrzenia i znów gotujemy tylko 5 minut. Po kolejnych 12 godzinach wędlina jest gotowa. Nie wierzycie, że to takie proste? Spróbujcie, naprawdę warto!  


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...