środa, 23 marca 2016

Zakupy w sieci na frisco.pl

Od dłuższego czasu nosiłem się z zamiarem zrobienia próbnych zakupów w supermarkecie online. Wyprowadziłem się z miasta i nie mam 5 minut do najbliższego sklepu (ale nie żebym narzekał), a poza tym to logiczna oszczędność w czasie, szczególnie teraz przed świętami, kiedy podczas przygotowań każda zaoszczędzona godzina jest na wagę złota. Jak nie teraz to kiedy?


To moje drugie podejście do zakupów przez internet. Kiedyś próbowałem zakupów w e-sklepie jednej z popularniejszych w naszym kraju sieci. Niestety po wyborze produktów zaczęły się telefony, że tego nie ma, a tamto to tylko w takiej ilości itd. Zraziłem się. Od tego czasu sporo się zmieniło, tzn. mięso i wędliny kupuję u rzeźnika, a warzywa i owoce na targowiskach. W sklepach wielkopowierzchniowych kupuję natomiast pozostałe rzeczy, czyli makarony, ryże, mąki, cukier, woda itd. oraz chemię domową. Stąd moje drugie podejście do zakupów w internecie, bo co to za różnica czy musztardę czy ręcznik papierowy kupię w sieci czy pojadę po nie do marketu.

Wybór padł na supermarket frisco.pl. Dlaczego akurat tam? Dosyć często przelatywała mi przez przeglądarkę reklama, więc pewnego wieczoru usiadłem, popatrzyłem co oni tam mają, pozytywnie oceniłem czytelność strony, więc założyłem konto, kupiłem to, co kupiłbym w stacjonarnym markecie i za 2 dni miałem paczkę w domu. Zajęło mi to 20 minut.

Logiczny podział kategorii usprawnia robienie zakupów

Założenia konta trwa chwilę. Podajemy podstawowe dane i po chwili możemy robić zakupy. Od razu uprzedzam. Jeśli nie jesteś z Warszawy lub okolic, to na frisco.pl nie znajdziesz żółtego sera, wędliny na wagę, marchewki czy jabłek, podobnie z wszelkimi produktami w opakowaniu szklanym. Wynika to ze specyfiki transportu, tzn. są to produkty wymagające transportu autem z chłodnią, a te poruszają się tylko w Warszawie i okolicy. Mi to jak najbardziej pasuje, bo tak jak napisałem wcześniej, te rzeczy kupuję gdzie indziej. W górnym pasku nawigacyjnym wpisujemy kod pocztowy swojej miejscowości, wówczas sklep pokazuje produkty dostępne dla naszej lokalizacji i wszystko jest jasne. Kategorie podzielone są logicznie i czytelnie. Piekarnia, spożywcze, napoje, organic, toaletowe, domowe, dziecko, zdrowie i uroda, zwierzęta. Jest też zakładka Inspiracje kulinarne, w której to można znaleźć dedykowane produkty dla podanych przepisów czy propozycji podania, a także także gadżety kulinarne, niedostępne w innych kategoriach.

Ja jednak skupiłem się na podstawowych kategoriach. Niezależnie od miejsca zakupów, zawsze mam listę produktów, które chcę kupić. Zrobiona wcześniej lista zakupów ma dwie zalety. Pierwsza to zaplanowane menu na kilka dni (wiadomo co będziemy jedli, wiadomo więc co trzeba kupić), druga to wysokie prawdopodobieństwo nie kupowania zbędnych rzeczy, czyli bierzesz co masz na liście i do kasy. Oszczędzasz czas i pieniądze. 

W każdej chwili można poprosić o pomoc pracownika sklepu.

Wyszukiwanie produktów z mojej listy szło mi błyskawicznie. Można je wpisywać w wyszukiwarce (np. mąka Basia), można też szybko poruszać się po kategoriach, a we właściwej po lewej stronie znajduje się kilka podziałów, w tym ten dla mnie najważniejszy, na producentów (marki). Tak więc mój koszyk zapełniał się dosyć szybko i po 10 minutach, nie robiąc ani jednego kroku, moja lista została zrealizowana. 

Pozostało nam tylko podać adres dostawy i wybrać formę płatności. Trochę w uprzywilejowanej sytuacji są mieszkańcy Warszawy i okolic, ponieważ tylko oni mogą ustalać konkretny termin i godzinę dostawy zamówionych produktów. Wynika to z faktu, iż to tam znajduje się magazyn centralny, z którego rozsyłane są przesyłki. Pozostała część Polski obsługiwana jest poprzez przesyłki kurierskie. Mi to akurat nie przeszkadza, sklep określa czas dostawy 2 dni robocze. Jeśli chodzi o płatność to mamy do wyboru standardowe opcje, czyli płatność gotówką przy odbiorze, PayPal, płatność online kartą płatniczą i płatność przelewem. Przy zakupach powyżej 150 zł dostawa jest bezpłatna, poniżej tej kwoty doliczane jest 9,90 zł za przesyłkę.

 Produkty przyjechały w kartonach odpowiednio zabezpieczonych i odpowiednio oznaczonych

Podsumowując jestem zadowolony z zakupów na frisco.pl. Kupiłem tam to, co normalnie kupuje w supermarkecie stacjonarnym. Porównałem ceny z innym, popularnym sklepem on-line i nawet udało mi się zaoszczędzić kilka złotych. Oczywiście są produkty tańsze i droższe niż u konkurencji, to normalne, jednak ogólny poziom cenowy jest jak najbardziej ok. Nie było problemów z dostawą, wszystko dojechało cało i zdrowo. Fajnym gadżetem na stronie jest czat online. W każdej chwili można poprosić pracownika sklepu o pomoc. No i oszczędność czasu. Zakupy, płatność, rozpakowanie paczki - to wszystko zajęło mi 30 minut, normalnie straciłbym około 2 godzin.

https://www.frisco.pl/
 

15 komentarzy:

  1. Bardzo fajnie napisane. Brawo dla autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety nie znam tego sklepu, a dość dużo kupuję i wysyłam rzeczy. Moje przesyłki ze sklepu www zawsze wysyłane są za pomocą kuriera https://www.sendit.pl/cennik/cenniki-krajowe/dpd gdyż to właśnie przede wszystkim ta firma pozwala mi zadbać o klienta jak należy. Jeszcze nie zdarzyło mi się, aby jakakolwiek przesyłka zaginęła albo przyszła w złym stanie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Również czasami z miłą chęcią zamawiam produkty różnej maści poprzez internet. Tym bardziej, że jeśli jest umieszczony guzik zobacz tu, to mnie to kusi i oczywiście zaglądam co tam jest. Przecież tam zawsze może być jakiś fajny produkt.

    OdpowiedzUsuń
  4. Niestety nie kojarzę tego sklepu więc ja również nie bardzo mogę się na jego temat wypowiedzieć. Ja prowadzę własny sklep i teraz chcę go jeszcze bardziej rozwinąć. Czytając poradę na https://www.sendit.pl/blog/jak-zachecic-klienta-do-zakupow-w-twoim-sklepie-internetowym jestem zdania, że jest to bardzo dobry sposób na to aby zachęcać nowych klientów.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo interesujące. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Niestety akurat tego sklepu jeszcze nie znam więc będę musiał w wolnej chwili tam zajrzeć. Także jestem zwolennikiem kupowania przez internet i moim zdaniem jest to świetny sposób na kupienie sobie czegoś fajnego. Ja bardzo chwalę sobie jak dany sklep posiada płatności online https://www.przelewy24.pl/ ponieważ wtedy wiem, że mogę płacić w bezpieczny sposób.

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak często nadajcie przesyłki i z jakich usług korzystacie? W przypadku mojej firmy korzystamy wyłącznie z usług jednej platformy wysyłkowej, a Wam mogę polecić bardzo interesujący artykuł na stronie - https://abinvesting.pl/5-zalet-przesylania-paczek-point-to-point/ .

    OdpowiedzUsuń
  10. Myślę, że sporo osób nadaje przesyłki, to bardzo wygodna metoda transportu. I nawet nie ma problemu z ich odpowiednim pakowaniem ponieważ na rynku można znaleźć odpowiednie do tego celu produkty

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja raczej wolę korzystać z zakupów stacjonarnych, bo dzięki temu można liczyć na bardzo atrakcyjne promocje. Wiem, że na pewno można ich szukać na stronie https://taniasobota.pl/ryneczek-lidla_cpdq.a . Tam przeczytacie o tym, co obecnie jest w fajnej cenie i ofercie popularnej sieci sklepów. Robicie zawsze zakupy na promocjach?

    OdpowiedzUsuń
  12. 20 min to dość długo.. jak ja tworzyłem swój sklep to właśnie zależało mi bardzo, żeby wszystko było maksymalnie proste - właśnie po to, żeby skrócić ten czas maksymalnie. Sklep realizował Pan Bartosz https://cyberiusz.pl/sklepy-internetowe i w zasadzie sklep spełnia swoje wszystkie zadania i przede wszystkim sprzedaje.

    OdpowiedzUsuń
  13. Zakupy przez Internet są coraz bardziej popularne. Pewnie ze względu na zaoszczędzony czas, wolimy robic zakupy online nawet te spożywcze. Tym bardziej, że nie trzeba stac w długich kolejkach, czy nawet wychodzic z domu.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...