środa, 23 marca 2016

Zakupy w sieci na frisco.pl

Od dłuższego czasu nosiłem się z zamiarem zrobienia próbnych zakupów w supermarkecie online. Wyprowadziłem się z miasta i nie mam 5 minut do najbliższego sklepu (ale nie żebym narzekał), a poza tym to logiczna oszczędność w czasie, szczególnie teraz przed świętami, kiedy podczas przygotowań każda zaoszczędzona godzina jest na wagę złota. Jak nie teraz to kiedy?


To moje drugie podejście do zakupów przez internet. Kiedyś próbowałem zakupów w e-sklepie jednej z popularniejszych w naszym kraju sieci. Niestety po wyborze produktów zaczęły się telefony, że tego nie ma, a tamto to tylko w takiej ilości itd. Zraziłem się. Od tego czasu sporo się zmieniło, tzn. mięso i wędliny kupuję u rzeźnika, a warzywa i owoce na targowiskach. W sklepach wielkopowierzchniowych kupuję natomiast pozostałe rzeczy, czyli makarony, ryże, mąki, cukier, woda itd. oraz chemię domową. Stąd moje drugie podejście do zakupów w internecie, bo co to za różnica czy musztardę czy ręcznik papierowy kupię w sieci czy pojadę po nie do marketu.

Wybór padł na supermarket frisco.pl. Dlaczego akurat tam? Dosyć często przelatywała mi przez przeglądarkę reklama, więc pewnego wieczoru usiadłem, popatrzyłem co oni tam mają, pozytywnie oceniłem czytelność strony, więc założyłem konto, kupiłem to, co kupiłbym w stacjonarnym markecie i za 2 dni miałem paczkę w domu. Zajęło mi to 20 minut.

Logiczny podział kategorii usprawnia robienie zakupów

Założenia konta trwa chwilę. Podajemy podstawowe dane i po chwili możemy robić zakupy. Od razu uprzedzam. Jeśli nie jesteś z Warszawy lub okolic, to na frisco.pl nie znajdziesz żółtego sera, wędliny na wagę, marchewki czy jabłek, podobnie z wszelkimi produktami w opakowaniu szklanym. Wynika to ze specyfiki transportu, tzn. są to produkty wymagające transportu autem z chłodnią, a te poruszają się tylko w Warszawie i okolicy. Mi to jak najbardziej pasuje, bo tak jak napisałem wcześniej, te rzeczy kupuję gdzie indziej. W górnym pasku nawigacyjnym wpisujemy kod pocztowy swojej miejscowości, wówczas sklep pokazuje produkty dostępne dla naszej lokalizacji i wszystko jest jasne. Kategorie podzielone są logicznie i czytelnie. Piekarnia, spożywcze, napoje, organic, toaletowe, domowe, dziecko, zdrowie i uroda, zwierzęta. Jest też zakładka Inspiracje kulinarne, w której to można znaleźć dedykowane produkty dla podanych przepisów czy propozycji podania, a także także gadżety kulinarne, niedostępne w innych kategoriach.

Ja jednak skupiłem się na podstawowych kategoriach. Niezależnie od miejsca zakupów, zawsze mam listę produktów, które chcę kupić. Zrobiona wcześniej lista zakupów ma dwie zalety. Pierwsza to zaplanowane menu na kilka dni (wiadomo co będziemy jedli, wiadomo więc co trzeba kupić), druga to wysokie prawdopodobieństwo nie kupowania zbędnych rzeczy, czyli bierzesz co masz na liście i do kasy. Oszczędzasz czas i pieniądze. 

W każdej chwili można poprosić o pomoc pracownika sklepu.

Wyszukiwanie produktów z mojej listy szło mi błyskawicznie. Można je wpisywać w wyszukiwarce (np. mąka Basia), można też szybko poruszać się po kategoriach, a we właściwej po lewej stronie znajduje się kilka podziałów, w tym ten dla mnie najważniejszy, na producentów (marki). Tak więc mój koszyk zapełniał się dosyć szybko i po 10 minutach, nie robiąc ani jednego kroku, moja lista została zrealizowana. 

Pozostało nam tylko podać adres dostawy i wybrać formę płatności. Trochę w uprzywilejowanej sytuacji są mieszkańcy Warszawy i okolic, ponieważ tylko oni mogą ustalać konkretny termin i godzinę dostawy zamówionych produktów. Wynika to z faktu, iż to tam znajduje się magazyn centralny, z którego rozsyłane są przesyłki. Pozostała część Polski obsługiwana jest poprzez przesyłki kurierskie. Mi to akurat nie przeszkadza, sklep określa czas dostawy 2 dni robocze. Jeśli chodzi o płatność to mamy do wyboru standardowe opcje, czyli płatność gotówką przy odbiorze, PayPal, płatność online kartą płatniczą i płatność przelewem. Przy zakupach powyżej 150 zł dostawa jest bezpłatna, poniżej tej kwoty doliczane jest 9,90 zł za przesyłkę.

 Produkty przyjechały w kartonach odpowiednio zabezpieczonych i odpowiednio oznaczonych

Podsumowując jestem zadowolony z zakupów na frisco.pl. Kupiłem tam to, co normalnie kupuje w supermarkecie stacjonarnym. Porównałem ceny z innym, popularnym sklepem on-line i nawet udało mi się zaoszczędzić kilka złotych. Oczywiście są produkty tańsze i droższe niż u konkurencji, to normalne, jednak ogólny poziom cenowy jest jak najbardziej ok. Nie było problemów z dostawą, wszystko dojechało cało i zdrowo. Fajnym gadżetem na stronie jest czat online. W każdej chwili można poprosić pracownika sklepu o pomoc. No i oszczędność czasu. Zakupy, płatność, rozpakowanie paczki - to wszystko zajęło mi 30 minut, normalnie straciłbym około 2 godzin.

https://www.frisco.pl/
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...