wtorek, 22 marca 2016

Mini serniczki z brzoskwiniami

Sernikowa przekąska w kształcie niewyrośniętego muffina, to propozycja dla tych, którzy nie mają jeszcze odwagi zabrać się za klasyczny sernik. Ja na razie zbieram się w sobie, więc próbuję, obserwuję i doświadczam obróbki twarogu. Ten przepis znalazłem na blogu Dusiowa Kuchnia i mimo iż tradycyjnie nie wyszło mi tak jak w oryginale, to serniczki są bardzo pyszne.



Składniki:
- 300g zmielonego twarogu
- opakowanie herbatników
- 100g gorzkiej czekolady
- 75g masła
- 1/3 szklanki drobnego cukru
- 1 jajko
- brzoskwinie z puszki
- papierowe formy do muffinek

Podane proporcje wystarczą na 12 serniczków. Zaczynamy od rozpuszczenia masła, odlewamy 1/3 do wystygnięcia (dodamy do masy serowej), a w pozostałej roztapiamy czekoladę. W między czasie pokruszone herbatniki wrzucamy do woreczka i rozdrabniamy dodatkowo wałkiem. Kiedy czekolada rozpuści się i połączy z masłem, wrzucamy pokruszone herbatniki, mieszamy i pozostawiamy do wystygnięcia. Wykonanie masy serowej rozpoczynamy od utarcia jajka z cukrem. Następnie dodajemy twaróg i masło, dokładnie wszystko mieszamy. Dno foremek wykładamy masą czekoladowo - herbatnikową, na nią wykładamy masę twarogową ( ja wypełniłem całe formy na wysokość), a na wierzchu układamy kawałki brzoskwiń. Formy układamy na blasze do pieczenia i wstawiamy do nagrzanego do 175C piekarnika. Pieczemy przez 30 minut. Po upieczeniu uchylamy lekko drzwiczki piekarnika i pozostawiamy do wystygnięcia. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...