czwartek, 28 listopada 2013

Pomidorowo - paprykowy sos na ostro

Mimo iż wspominałem o tym sosie we wpisie o greckich koftach, to postanowiłem wrzucić jego recepturę osobno, gdyż przyda się on do innych potraw, a może być także używany do każdej innej potrawy, której przepis niekoniecznie znajdziecie u mnie na blogu. Ja wykorzystałem ten sos do upieczenia a właściwie uduszenia schabu, przepis pojawi się już jutro.



Składniki:
- 4 pomidory
- 1 czerwona papryka
- 1 szalotka 
- mały ząbek czosnku
- 1 ogórek konserwowy
- łyżeczka musztardy Dijon
- 1/2 łyżeczki oregano
- 1 łyżeczka bazylii
- 2 łyżeczki cukru
- 1 łyżeczka ostrej papryki chilli
- masło
- sól 
 
Na rozgrzanym maśle podsmażamy drobno pokrojoną paprykę i cebulkę, a chwilę później dodajemy równie drobno pokrojone pomidory bez skóry oraz resztę składników. Dusimy pod przykryciem, aż wszystko się rozleci i na końcu całość przelewamy i rozcieramy przez drobne sito. Gotowy sos ewentualnie lekko redukujemy i pozostawiamy do wystygnięcia. Jeśli ma on stanowić bazę do kolejnego dania, to zamiast przecierać całość przez sitko możecie użyć blendera. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...