wtorek, 10 września 2013

Kolorowy mix z bobem na czele

Inspiracją tego przepisu był wpis na blogu Facet na talerzu. Kiedy zobaczyłem makaron z bobem, pomyślałem że to może być smaczne. I było, nawet bardzo. Oczywiście nie byłbym sobą gdybym czegoś nie dołożył od siebie, tak więc dodałem paprykę i zrezygnowałem z soku z cytryny. Jednak to bób nadaje smaku całemu daniu, które jest z jednej strony delikatne, ale z drugie strony dzięki mocno pieprznemu kurczakowi ma też nutę ostrości.



Składniki:
- 250 g makaronu
- filet z piersi kurczaka
- 350 g bobu
- pół żółtej papryki
- 5 sztuk suszonych pomidorów
- 50g parmezanu
- 200g śmietany 18%
- łyżka oleju rzepakowego
- sól
- pieprz

Bób najlepiej ugotować sobie dzień wcześniej (gotujemy w osolonej wodzie) i obrany przetrzymać w lodówce do następnego dnia. Podobnie z kurczakiem. Pokrojoną pierś oprószyć solą i pieprzem (mocno), obsmażyć na patelni (łyżka oleju) i schować do lodówki. Makaron gotujemy według instrukcji na opakowaniu. Ja znalazłem sobie w kształcie serc, kolorowych serc ale może być każdy inny. Równolegle na patelni lekko przysmażamy pokrojoną w paski paprykę, dodajemy usmażonego dzień wcześniej kurczaka, a chwilę później pomidory. Całość zalewamy śmietaną, wrzucamy bób i parmezan. Po zagotowaniu się sosu doprawiamy solą i pieprzem. Makaron gotowy, sos gotowy, wszystko łączymy na talerzu. Pamiętajcie, że kluczem do szybkiego przygotowania tego dania jest ugotowanie bobu i usmażenie kurczak dzień wcześnie,. Jeśli to zrobicie, to w 20 minut macie obiad gotowy. Smacznego!  

Liczba porcji: 2
Czas przygotowania: 20 - 60 minut
Stopień trudności: łatwe


2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...